דרך חדשה לחיים מלאים

תחילתה של דרך חדשה

תחילתה של דרך חדשה

אם גם אתם נמנים עם אלפי הישראלים אשר בתקופה האחרונה נתבשרו לאחר תקופת המתנה ארוכה, את האישור לאזרחות הפורטוגלית – אירופאית שלהם ממשלת פורטוגל, אתם באמת צריכים לשמוח כיהגעתם לשלב הסופי ושסיימתם את התהליך וכמובן לשמוח יותר כי זותחילתה של דרךחדשה ופתיחתם של ערוצים רבים העומדים לרשותכם מעתה ואילך.

לחץ לצפייה בפורמט PDF

איפה מתחילה הדרך?

פורטוגל הינה בין המדינות הוותיקות ביותר באיחוד האירופאי כשהצטרפותה כבר בשנת 1986 חיזק את מעמדה כחלק כמעט בלתי נפרד מגוש המדינות החזקות והיציבות ביבשת.
ככזאת, היא אפשרה לכלל אזרחיה עוד משנות השמונים להיות חלק בלתי נפרד מהכלכלות החזקות באירופה, להיפתח לשוק צומח ולהשוות את זכויותיהם ואפשרויותהם של אזרחיה לאלו של ככלל אזרחי העולם.
אזרח אירופאי היום יכול להתקבל וללמוד בכל אוניברסיטה שהוא בוחר ברחבי אירופה, יכול לגור ולעבוד באופן חוקי בכל אחת אחת מהמדינות בעלות השווקים המפותחים ביותר ביבשת – מלונדון ופריז, דרך פרנקפורט ומילאנו וכלה באמסטרדם, אוסלו וציריך.
המיקום והמרחק הגיאוגרפי של ישראל לאורך שנים היווה מכשול לאזרחיה, ובעיקר לצעיריה, לקבל את אותן הזדמנויות שצעיר באיחוד האירופאי מקבל לאורך חייו ובתחילת דרכו העצמאית. "תמיד הסתכלתי בקנאה באותו צעיר שנולד באנגליה, חי בגרמניה ועובד בהולנד ועל-ידי כך נחשף לאנשים ומחשבות ודעות שונות מכל רחבי העולם ולומד שפות זרות שמשמשות אותו בעתיד" אומר דור, שמיד כשקיבל את אישור האזרחות ממשלת פורטוגל טס יחד עם נציג חברת יורופה להנפיק עבורו את תעודת הזהות והדרכון המיוחל, "זה משהו שמתפתח כל הזמן, ככל שאתה חשוף יותר אתה מכיר יותר וככל שאתה מכיר יותר אתה יודע יותר". כעת, בזכות קבלת אישור האזרחות הפורטוגלית – אירופאית, כל ישראלי שקיבל יכול לחוות את אותן חוויות ולקבל את אותן ההזדמנויות.

דור צעיר של הזדמנויות

"בשנה האחרונה חווינו ביורופה עלייה משמעותית בדרישה למסלול הנפקת תעודת זהות והדרכון במסלול VIP" מספרת מיכל ציון מנהלת פעילות יורופה בישראל.
"זוהי לא תופעה מפתיעה כללואנחנו ביורופה צפינו זאת מראש וידענו להערך בהתאם.
אלפי תהליכי קבלת אישור האזרחות הפורטוגלית – אירופאית שהחלו לפני כשנתיים כשהישראלים גילו את האפשרות הזו מגיעות לסיומן ולכן הדרישה כל כך גבוהה" מוסיפה מיכל.
"אנחנו מרגישים שהצעירים פשוט הכניסו את הנפקת תעודת הזהות והדרכון לרשימת המשימות שלהם ובצדק.
כאמא לילד באמצע שנות העשרים לחייו אני מבינה למה היה לו ולאישתו הטריה חשוב כל כך להחזיק בדרכון, למרות ששניהם עדין במהלך
הלימודים שלהם באוניברסיטאות בארץ – זאת תעודת הביטוח שלהם וה"ירושה" הראשונה שהם מסדרים לילדים העתידיים שלהם".
בחברת פורטוגליס, שהיא המובילה בארץ באזרחות פורטוגליס – אירופאית מספרים כי חלק ניכר מהבקשות לתחילת תהליך להוצאת אישור האזרחות הינו בידי צעירים בגילאים 25-35, "פעם אמרו שהעולם שייך לצעירים – אני אומר שהעולם שייך לצעירים בעלי דרכון אירופאי" אומר בחיוך שגיב ארביב, צעיר נוסף שלקראת סוף 2019 חזר מליסבון עם הדרכון שלו.
בפני הישראלי שקיבל את אישור האזרחות עומדות 2 אפשרויות להנפקת תעודת הזהות והדרכון כשהראשונה היא בארץ דרך שגרירות פורטוגל.
"האפשרות הזאת תמיד היתה קיימת ואולי עוד היתה יכולה להחשב כאפשרות נוחה לפני שנתיים ויותר כשמספר הבקשות היה קטן במיוחד.
היום המצב שונה לגמרי ואף בלתי נסבל", מוסיפה מיכל. "יש להירשם באתר השגירות לצורך קבלת תור רק בכדי להגיע למלא את הטפסים לבקשה להנפקת תעודת הזהות כשכיום התור עומד על כשנה ושמונה חודשים! ורק לאחר קבלת תעודת הזהות (עוד מספר חודשים) ניתן למלא טפסים נוספים לבקשת הנפקת הדרכון" תסכימו איתי שמדובר בהליך ארוך אולי לא הגיוני לנו הישראלים, ובטח לאלו שייש להם תוכניות בשימוש מיידי בדרכון ובתעודת הזהות.

יורופה מציעה מסלול VIP

"הישראלים לא אוהבים לחכות" אומר עדי מיורופה, "בטח לא כל כך הרבה זמן ובוודאי לא אחרי שהמתין כשנתיים לקבלת אישור האזרחות,
לכן יורופה אשר מומחית בתחום, בנתה עבור הישראלים הזכאים לדרכון מסלול מהיר וקל אשר מאפשר בתוך 72 שעות להחזיק ביד את תעודת הזהות והדרכון הפורטוגלי – אירופאי שלכם!".
לחברת יורופה סניף בליסבון, בירת פורטוגל ומציעה לך לטוס לבקר בליסבון כאשרנציגי יורופה דואגים לכל ההליך הרישמי עבורך.
נציג יורופה ידאג מראש לקביעת התור במשרדי הממשלה, יעמוד במקומך בתורים ווכאשר תגיע למשרד המשפטים הנציג מוביל אותך במסלול קצר והקל תוך שהואדובר את השפה המקומית ובעל ניסיון רב ובקי בתהליכים ובבירוקרטיה המקומית.
כבר עשרות זכאים נהנו מהשרות שלנו, ובדרך ישנם עוד רבים.

עכשיו שיש לך תעודת זהות ודרכון
פורטוגלים אירופאים
תוכל ליהנות מכל ההזדמנויות
שאתה יכול לדמיין.