נישואים אזרחיים בפורטוגל לכולם

תחילתה של דרך חדשה

היום כל אחד יכול להינשא בפורטוגל

בשנים האחרונות זכתה פורטוגל לחשיפה גדולה, בייחוד בשל החוק החדש שיצא לפני כ-5 שנים המאפשר לישראלים רבים לקבל אזרחות פורטוגלית ובכך להיחשב כאזרח שווה זכויות באיחוד האירופאי.

לחץ לצפייה בפורמט PDF

פורטוגל כמגדלור

פורטוגל נמנית כאחת ממדינות המערביות ביבשת אירופה אך היא שונה בתחומים רבים לטובה.
קצב חיים מדוד, מדיניות סוציאלית, ותרבות מפוארת ועשירה. כפועל יוצא ניתן לראות כי גםהמוסדות והחוקים במדינה מתפארים בליברליות
וקבלת השונה והאחר ולכן המדינה פותחת את שעריה לאזרחי כל העולם, ללא הגבלה של דת, מוצא, אזרחות ומין ומאפשרת להינשא בהליך אזרחי קל, פשוט, מהיר המוכר אף ברשויות הישראליות.

רישום נישואים – מי רשאי להינשא בפורטוגל?

לא כולם יודעים את זה אך משנת 2006 בג"ץ חייב את המדינה להכיר בכל הזוגות הנישאים באופן אזרחי מחוץ לגבולותיה וללא הבדל אם הם זוג גבר ואשה , להט"בי ו/או שאינו יהודי.
לאחר עריכת הסכם הנישואים האזרחי בפורטוגל, כל זוג יכול להגיע למשרד הפנים בארץ עם תעודת הנישואים ולהירשם כזוג נשוי, "כדת וכדין" מוסיפה בקריצה מיכל.
מעבר לתחושה האישית של כל זוג בעצם ההכרה של המדינה בזוגיות שלהם, שינוי הסטטוס במשרד הפנים לנשוי כמובן גם מגיע עם מגוון יתרונות וזכויות נוספות בתחומים שונים ומול גופים רבים כמו בענף המשכנתאות המאפשר גמישות רבה יותר.
אך מעבר להכל בתחושה הניתנת לכל אחד לממש את זוגיותו ולקבוע מחויבות הדדית.

רישום הנישואים בפועל

טקס רישום הנישואים מתבצע על ידי נציג משרד הרישום והוא יכול להיערךבכל מקום המקובל על הזוג או במשרדי הרישום אשר הוסמכו לכך.
בפורטוגל הנישואים אינם נערכים בבית העיריה או בסניפי שגרירויות כפי שנהוג במדינות רבות בעולם.
פורטוגל לא מהססת להרחיב את היריעהוהיא מאפשרת לקיים את מעמד רישום הנישואים בכל מקום אחר בכל רחבי המדינה, מצוק מעל רצועת חוף במחוז אלגרב בדרום מערב המדינה ועד גג ארמון המלך בסינטרה.

אל הטקס מגיע נציג ממשרד הרישום (כמובן בתיאום מדוייק ומקדים בשל הדרישה הגבוהה להינשא במדינה) בהתאם למחוז שבו תרצו להינשא.
"למעשה הזוג קובע את סדר מעמד הרישום ומה הוא יכול לכלול כשנציג משרד המשפטים מקריא בפני הזוג את הצעת הנישואים שמתורגמן
מחברת יורופה יקרא את הטקסט המרגש לבני הזוג באנגלית והם יוכלו להתחייב האחד לשני.
כמו כן, ניתן להינשא מבלי צורך בנוכחות של הזוגבמקום (אך בהתאם למסמכים ורישומים שתצטרכו למסור באופן מסודר ומתורגם על ידי
אפוסטיל).

חברת יורופה מציעה

חברת יורופה מלווה זוגות בתהליך הרישום ובהפקת טקסי חתונה. בסניפים המקומיים בפורטו ובליסבון, ובמיקומים אשר יבחרו על ידי הזוג כמקום המושלם לעריכת החתונה. עורכי דין מורשים ומוכרים על ידי המדינה יבצעו עבורכם את הההליך הבירוקרטי ויגישו את המסמכים על פי החוק המקומי.
כל שיש לכם לעשות הוא להציג מסמכים רשמים של שמכם והיותכם רווקים או גרושים חתומים על ידי אפוסטיל ומשם אנחנו נעשה עבורכם את עבודת התרגום וההגשה.

בתום התהליך אתם תבחרו
תאריך ומקום ומשם רק תתחילו לדמיין ולתכנן איך יראו חייכם ביחד.